Stránku ruskej televízie RT zablokovali

"Mali sme dcérsky projekt v angličtine, v tom čase. Projekt bol veľmi populárny – 2,5 miliardy názorov a štyri milióny predplatiteľov na Facebooku!" RT šéfredaktorka Margarita Simonyan povedala na svojom telegramu sociálnej siete Telegram.
 
Povedala, že správa vysielaná CNN o projekte, ktorý financuje ruský štát, viedla k "Facebooku, ktorý nás okamžite blokuje!

rádioteleskop
 
Simonyan povedal, že by nemalo byť otázkou, že stránka neuviedla svoje ruské financovanie pre návštevníkov.
 
Hovorca Kremľa Dmitrij Peskov povedal, že RT "musí dostať vysvetlenie od Facebooku, čo presne bolo dôvodom" pre jeho zablokovanie.
 
Kanál YouTube opisuje tento projekt ako snahu „vybudovať komunitu všímavých spotrebiteľov v oblasti médií, ktorí sa zaujímajú o dôležitý, zvedavý a účelovo orientovaný obsah“.
 
V marci 2014 bola spustená v službe YouTube a nehovorí o žiadnom vzťahu s RT alebo Ruskom.
 
Témy najnovších videí zahŕňajú čistenie oceánov, žltej vesty protestujúcej vo Francúzsku, vzostup ateizmu a ruských futbalových chuligánov.
 
Projekt EÚ vs Disinfo financovaný Európskou úniou, kampaň na „reagovanie na pro-kremeľsku dezinformáciu“, uviedol v rozhovore In The Now, aby prilákal mladšie publikum, ktoré je vypnuté politickými príbehmi RT.
 
Robí to "pridaním videí s vysokou emocionálnou a zábavnou hodnotou", ktoré sa používajú ako "návnada" na "maskovanie" väzieb projektu k Rusku.
 
Minulý mesiac, viac ako 500 stránok pochádzajúcich z Ruska zrušili za zapojenie sa do "koordinovaného neautentického správania".

facebook
 
Zistilo sa, že väčšina odstránených účtov je spojená so zamestnancami štátnej tlačovej agentúry Sputnik, ktorá bola spustená koncom roka 2014 a ktorú prevádzkuje aj spoločnosť Simonyan.
 
Hovorca sociálnej siete verejne vyhlásil, že v čase, keď blokované stránky vytvorili účty „aby zaviedli ostatných o tom, kto boli a čo robili“.

Stránku ruskej televízie RT zablokovali
3.5 (70%)4